Sähkö-, tieto- ja tietoliikennetekniikan osastojen avainhakemus

Huom. Tärkeä päivitys 1.9.2017

Näitä avaimia ei enää jaeta, sen sijaan pitää hankkia 24/7-kampuskortti yliopistolta. Mikäli sinulla on jo avain homma jatkuu normaalisti ja palautus tapahtuu kuten ennenkin. Uusia avaimia ei siis enää jaeta, älkää antako meille rahaa ja hakemuksia.

 

Yleistä

Oulun yliopiston sähkö-, tieto- ja tietoliikennetekniikan osastojen opiskelijat voivat hakea avainta sähkö-, tieto- ja tietoliikennetekniikan osastojen harjoitustiloihin. Avain luovutetaan vain sähkö-, tieto- ja tietoliikennetekniikan osastojen opiskelijoille. Hakiessaan avainta hakija sitoutuu noudattamaan avaimen käytöstä annettuja ohjeita.

Avaimella pääsee sisään yliopistolle X- ja E-ovista. Tietotalossa avain käy yleisten laboratorio-, työasema- ja PC-luokkien sekä tutor-tuvan (TS124) oviin. Lisäksi avain käy Tietotalon ja yliopiston vanhan puolen välisen käytävän sekä kiltahuoneiden oviin.

Pääsy laboratoriokerroksiin edellyttää assistentin sähköposti ilmoitusta kulkuoikeudesta vahtimestarille (vahtimestari(at)ee.oulu.fi). Kulkuoikeus laboratoriokerroksiin on tavallisesti voimassa kolme kuukautta.

Avaimesta peritään 20 euron panttimaksu. Panttimaksu palautetaan opiskelijan hakemuksessa mainitulle tilille, kun avain on palautettu. Pantin säilytyksestä ja palauttamisesta huolehtii Oulun Tietoteekkarit ry.

Avaimen hankkiminen

Kun haluat hankkia avaimen, toimi seuraavasti:

ÄLÄ TOIMI NÄIN, vaan hanki 24/7-kampuskortti.

  1. Lue nämä ohjeet tarkasti.

  2. Täytä hakemuslomake (PDF). Hakemus on täytettävä huolellisesti tietokoneella tai kuulakärkikynällä, ei lyijykynällä. Hakemus on aina allekirjoitettava.

  3. Maksa 20 euron panttimaksu Oulun Tietoteekkarit ry:n pankkitilille [ei tilinumeroa, älkää antako meille rahaa]. Käytä maksaessasi viitenumeroa 1 09406.

    Panttimaksu on maksettava pankin palvelutiskillä, maksuautomaatilla tai verkkopankissa siten, että maksusta saadaan kuitti jossa on nähtävillä arkistointitunnus. Lisätietoja panttimaksun maksamisesta voi kysyä Oulun Tietoteekkarit ry:n rahastonhoitajalta (rahastonhoitaja(at)otit.fi).

  4. Palauta hakemuslomake ja kuitti panttimaksun maksamisesta keskusaulan infopisteelle (aularavintolan yläpuolella)

  5. Avaimen saa muutaman päivän kuluessa.

Avaimen käyttö

Avain on henkilökohtainen, eikä sitä saa luovuttaa ulkopuolisille. Avaintakäytettäessä tiedot avainten käytöstä tallentuvat avainjärjestelmän logitiedostoihin.

Ovista kuljettessa ovien lukittuminen on varmistettava. Jos ovi ei lukkiudu tai jos yliopistolla on asiattomia henkilöitä tai yliopistolla esiintyy asiatonta toimintaa, on asiasta ilmoitettava viipymättä vahtimestarille puhelinnumeroon (08) 553 3007 tai vartiointiliike Securitas Oy:lle numeroon 020 491 2690. Myös keskuksen lyhytvalinta *5890 yhdistää vartijalle.

Jos avain katoaa, on katoamisesta ilmoitettava viipymättä yliopiston vahtimestarille numeroon (08) 553 3007. Avaimen kadottaminen tai tilojen tai laitteiden epäasiallinen käyttö aiheuttaa avaimen mitätöinnin. Tällöin panttimaksua ei palauteta.

Avaimen palauttaminen

Avaimen palauttaminen on yleensä ajankohtainen vasta opintojen päättyessä. Kun haluat palauttaa avaimen, toimi seuraavasti:

  1. Palauta avain tai avaimet keskusaulan infopisteelle (aularavintolan yläpuolella)

  2. Tarkasta, että lomakkeeseen on merkattu avain palautetuksi (muuten lomake palaa takaisin)
  3. Tarkasta, että lomakkeeseen merkitty panttimaksun palautustilin numero on oikea. Tarvittaessa merkitse lomakkeeseen uusi tilinumero. (Vanhoissa lomakkeissa korjauksen voi tehdä vanhan tilinumeron viereen. Uudemmissa lomakkeissa on erillinen kohtansa uutta tilinumeroa varten.)

  4. Vie lomake Oulun Tietoteekkarit ry:n postilaatikkoon tai yliopiston postikeskuksessa olevaan lokeroon. Lomakkeen voi lähettää myös postitse osoitteeseen Oulun Tietoteekkarit ry, PL 4500, 90014 OULUN YLIOPISTO.

  5. 20 euron panttimaksu palautetaan yleensä kuukauden kuluessa. (Ennen syyskuuta 2000 haetuista avaimista palautetaan 16,82 euroa.) Lisätietoja panttimaksun palauttamisesta voi kysyä Oulun Tietoteekkarit ry:n rahastonhoitajalta (rahastonhoitaja(at)otit.fi).

Kannatusjäsenet

Yhteistyössä